Samyang AF 24mm F1.8 FE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samyang AF 24mm F1.8 FE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sjefkie 01-11-2021

GEWELDIG OBJECTIEF!

Geschreven voor: Samyang AF 24mm F1.8 FE

AF Samyang 24mm f/1.8 FE
Fantastisch objectief. Ik gebruik 'm op mijn Sony @6500 APS-C camera (E-vatting) vooral om in musea te fotograferen zonder hoge ISO-ruis. Best al scherp op f 1.8, maar vlijmscherpe weergave reeds vanaf f2.0 en dat over het gehele beeldvlak, dus ook in de hoeken. Geen ton- of kussenvervorming en alleen in extreme gevallen enige purple fringing. Min. scherpstelafstand 9 cm vanaf de frontlens! Ik heb de Focus Holt knop op de lens ingesteld op Zoom waardoor er een fraaie Macro-optie ontstaat (Clear Image Zoom), eveneens op 9 cm. Flitsend snelle AutoFocus. De Custom-knop kun je mooi inzetten in de M-modus. Stand M1: werkt hetzelfde als DMF. Stand M2: instellen diafragma met de scherpstelring (i.p.v. het lastige wieltje achterop de camera). Erg handig! De lens wordt herkend door de interne Steady Shot van de @6500 en werkt als een speer: 1/10 seconde belichten uit de hand is geen probleem. Kortom: blij mee!